Waarschuwing: deze angst houdt jou tegen!

Waarschwuwing deze angst houd je tegen

Kun jij deze week 5 nieuwe klanten krijgen?

Bang voor de telefoon? Veel mensen hebben echt een hekel aan bellen, en dat is zonde! Die angst die je hebt, dat gevoel van spanning voordat je iemand moet gaan bellen, kan heel goed de reden zijn dat jij niet volledig succesvol bent als ondernemer!!

Bellen is namelijk uitermate belangrijk voor het succes van jouw praktijk. Via bellen kun je 10 tot 15 mensen per uur bereiken om een afspraak te maken voor een intake. Als je 3 ochtenden per week belt kun je zo 5 nieuwe cliënten per week hebben!!

Het enige dat jou tegenhoudt is angst! Tijdens Stralend Ondernemen vertel ik hier het volgende over:

Moed is niet de afwezigheid van angst maar de kracht om te doen wat je belangrijk vindt, zelfs als je weet dat je kunt falen!
Besluit dus nu om je angst in de ogen te kijken en de komende 7 dagen 10 mensen te bellen! (als je nog geen mensen hebt om te bellen schrijf je dan hier in om gratis tips te ontvangen.)

7 tips voor succesvol bellen!

  1. Zorg dat je 100% overtuigd bent van je dienst. Alleen als jij overtuigd bent van de resultaten van jouw dienst kun je anderen overtuigen. Als je ook maar enige twijfel hebt zal je cliënt die weerspiegelen!
  2. Begrijp wat het cliënten kost om zonder jouw dienst verder te moeten leven. Zorg dat je weet wat voor impact jouw dienst heeft op het leven van je cliënten. Welke resultaten kunnen ze behalen? Hoe zou het hun leven veranderen? En hoe ziet hun leven er uit als ze niet met jouw aan het werk gaan? Als je je realiseert wat het cliënten kost om niet met jouw te werken, dan weet je ook wat het voor je cliënten betekend als jij hun niet belt!
  3. Besef dat je mensen echt helpt! Jij probeert ze niet iets aan te smeren! Jij belt ze omdat je een gift voor ze hebt. Een waanzinnig cadeau! Iets dat hun leven enorm gaat verbeteren!
  4. Breng jezelf in de juiste stemming. Mediteer voordat je begint met bellen. Zorg dat je ontspannen en open bent, zonder oordeel, en bereid om te luisteren. Op die manier kun je je echt inleven in je cliënten en verloopt het gesprek makkelijker.
  5. Zorg dat je je stem opwarmt. Aangezien je via de telefoon alleen via verbale communicatie je boodschap kunt communiceren is je stemgebruik uitermate belangrijk. Door voor het telefoongesprek wat vocale oefeningen te doen kom je krachtig, overtuigende en vriendelijk over. Bovendien, het is nog leuk ook, en dat is belangrijk voor het volgende punt.
  6. Glimlach terwijl je belt. Alhoewel je cliënten jou niet kunnen zien, horen ze (onbewust) dat je met een glimlach praat. Daardoor is het fijner om met jou te communiceren en verloopt het gesprek een stuk gemakkelijker.
  7. Loop terwijl je belt. Dit lijkt misschien een raar advies maar door te lopen kom je krachtiger en meer ontspannen over. Het verandert je ademhaling en door jouw beweging stroomt het gesprek beter!

Put it into practice

  • Maak een lijst met 10 mensen die je deze week gaat bellen.
  • Plan in je agenda wanneer je deze mensen gaat bellen.
  • Deel dit bericht met je collega’s via de onderstaande social media knoppen zodat zij ook kunnen profiteren van deze informatie.
  • Vind een collega die samen met jou ook 10 mensen gaat bellen en houd elkaar scherp!

En als laatste..

Ik ben benieuwd wat je van dit artikel vindt. Deel in het commentaarveld hier onder hoeveel mensen jij de komende 7 dagen wilt bellen!

blog comments powered by Disqus