In 3 maanden je omzet verdubbelen: deel 2.

Als je doet wat je altijd al gedaan hebt….. Zul jij achterblijven op de rest! Want jouw omgeving en jouw collega therapeuten gaan misschien wel vooruit. Om voorop te kunnen blijven lopen, zul je uit je comfortzone moeten gaan.

Er is moed voor nodig om uit je comfortzone te stappen. Iedere succesvolle ondernemer zal dat beamen. Het grootste gevaar dat op de loer ligt als je ondernemer bent, is dat je deze stap niet zet. Angsten en beperkende overtuigingen kunnen je tegenhouden en je ontwikkeling ondermijnen. Uiteindelijk zorgt dit ervoor dat je niet verder komt.

Als je meer wilt bereiken met je praktijk, meer mensen wilt helpen en wilt blijven groeien, zul je dingen moeten doen die je niet eerder hebt gedaan. Dat is best spannend! Voordat je je praktijkvoering echter gaat veranderen, is het belangrijk dat jij weet waarom het jou zoveel moeite kost om succesvol te zijn. Met andere woorden: wat doe jij ‘fout’ en kun je nog verbeteren? 

 

5 redenen waarom het moeilijk is om geld te verdienen als therapeut:

  1. Je vraagt geld per uur. Misschien heb je wel eens van ‘uurtje factuurtje’ gehoord? Dat betekent dat je een bepaald bedrag vraagt voor elk uur dat je hebt gewerkt. “Daar is helemaal niets mis mee toch?” zul je waarschijnlijk denken. Als je de rest van je leven geldzorgen wil hebben, is daar inderdaad niets mis mee. Het probleem is dat je maar een bepaald aantal uren per dag kunt werken. Daarom zit er een limiet aan het bedrag dat je kunt verdienen en zul je erg hard moeten werken om je praktijk winstgevend te maken.
  2. Je vraagt te weinig geld per uur. Ik weet het, het is best lastig om je prijs te bepalen. Stel, er komen al weinig mensen. Als je dan ‘te veel’ geld gaat vragen, zullen er vast nog minder komen! Angst voor afwijzing zorgt er vaak voor dat je als therapeut te weinig geld vraagt voor je diensten. De helft van wat je ontvangt, gaat naar de belasting, huur, lidmaatschap van een beroepsvereniging, je opleidingen etc. Er blijft uiteindelijk niets over om van te kunnen leven.
  3. Je biedt losse sessies aan. Het zou geweldig zijn als jij mensen in 1 sessie helemaal kunt genezen! Kun je dat niet? Dan ben je niet goed bezig als je losse sessies aanbiedt! Als jij weet dat jij meerdere sessies nodig hebt om mensen echt goed te kunnen helpen dan is het jouw plicht als therapeut om je cliënten ervan te overtuigen dat ze meerdere sessies moeten kopen!
  4. Je maakt geen follow-upafspraak. Fijn als mensen klaar zijn bij je en jij hen met succes hebt geholpen! Deze tevreden cliënten zijn jouw beste potentiële cliënten! Zij weten namelijk hoe goed jouw diensten werken en zijn, zonder dat er veel overredingskracht voor nodig is, vaak bereid meer in jou te investeren als je hen maar iets te bieden hebt!
  5. Je vraagt niet om doorverwijzingen. Diezelfde tevreden cliënten zijn ook jouw beste ambassadeurs! Zij zijn erg enthousiast en tevreden over jouw werk en vaak bereid om een goed woordje voor jou te doen bij hun vrienden en kennissen. Helaas vergeten ze dit vaak en realiseren zich niet hoe belangrijk dit is voor het voortbestaan van jouw bedrijf.
Ik ben benieuwd wat jij van de volgende stellingen vindt.

– Kun je eigenlijk wel spreken van een bedrijf als het niet winstgevend is of als een praktijk meer als een hobby wordt uitgeoefend?
– Waarom is het zo moeilijk voor therapeuten om een winstgevende praktijk te creëren?
– Wat zouden complementaire zorg-professionals kunnen doen om zichzelf beter te profileren en succesvoller te zijn?
Deel jouw mening in het commentaarveld hieronder

Put it into practice-2 

Put it into practice

  • Wat zou jij kunnen doen om je omzet te vergroten naar aanleiding van de bovenstaande punten? Welke manier spreekt je het meeste aan?
  • Check bij jezelf: wat houdt mij tegen om dit te doen? Waarom doe ik dit nu nog niet?
  • Neem jezelf voor om een testcase in praktijk te gaan brengen. Je kunt bijvoorbeeld bij een nieuwe klant een hogere prijs gaan vragen en kijken hoe diegene erop reageert. Of je kunt de volgende keer wél een follow up gaan vragen. Of je vraagt juist een keer om een doorverwijzing. Ga uit je comfortzone, hoe spannend het ook is, en doe iets om je omzet te verhogen. Je kunt dan voor jezelf kijken of het werkt en of je dit wil blijven doen.

Het is jouw beurt om te helpen!

Ik wil graag een betere wereld creëeren maar dat kan ik niet alleen! Help mij door deze blog te delen met ten minste 3 andere personen zodat we samen een fantastische impact kunnen hebben op deze wereld! Je kunt dit doen met de Social Media knoppen hieronder.

blog comments powered by Disqus